Danışmak istediğiniz herhangi bir konuda aşağıdaki iletişim bilgilerimizden veya iletişim sayfasındaki formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz.
(+90) 553 303 27 44
(+90) 224 495 10 20
info@ozcetin.com.tr
Öncelikle motorakavan, motorlu araç ile bütünleşmiş, tek parçadan oluşan ve iç düzeni kamp yapmaya elverişli, kendinden motorlu kamp taşıtlarıdır. Motorlu karavanların üç ana tipi vardır.
Aşağıda kısaca bunlara yer verdik:
Üst kabinler, genellikle daha büyük araçlardır ve iç mekânları sürücü alanına kadar uzandığı için ekstra yaşam alanı sunar. Sabit tuvalet ve banyo bölmesi vardır. Genellikle kabin üstü alanda çift kişilik yatağı vardır.
Kabin üstü kabine çok benzer, ancak çift kişilik yatak yerine depolama dolaplarına sahiptir. Yol tutuşu ve yakıt tüketimi biraz daha avantajlıdır. Bazılarında ana gövde üzerinde yükselen bir çatı bölümü vardır.
A-Sınıfı karavanlar sınıfın en iyisidir ve genellikle şasiden yukarıya doğru yapılmaktadır. Bu tür bir karavan uzun süreli yolculukta mükemmeldir. Diğer herhangi bir motorlu karavan türünden daha fazla alan ve konfor sunar. Üstelik birçoğunda açılan bir çatı yatağı ve dinlenme alanının bir parçasını oluşturmak için döner kabin koltukları yer almaktadır.
Bu karavan tipi, bir araç motoruyla birlikte yaşam alanı sunan yapıdadır. Karavanlar, kamyonet panelvandan dönüştürülen motokaravanlar ve alkovenli karavanlar da bu kategoriye dahil edilebilir. Motokaravanların iç hacimleri daha büyüktür, daha fazla eşyayı beraberinizde taşıyabilirsiniz. Fakat bu pratik ve mobiliteden ödün vermeniz anlamına gelebilir. Aynı zamanda motokaravanlar çekme karavanlara göre nispeten maliyetlidir diyebiliriz.
Motokaravan kullanmanın bir avantajı da nispeten daha yüksek hız limitine sahip olmaktır. Çekme karavan ile çoğunlukla 80km gibi bir hız limitine sahip olursunuz. Ayrıca motokaravanlar tasarıma göre değişkenlik gösterse de ducato karavan ya da alkovenli karavan gibi modeller için depolama alanı daha fazladır.
Ayrıca motokaravan için ekstra bir araca ve çeki demirine ihtiyaç duymamanız da bir avantaj.
Karavanlarda ehliyet, çekme karavan ve motokaravan için farklılık göstermektedir. 750 kg altı çekme karavanlar için B sınıfı ehliyet yeterli olup, ayrıca başka herhangi bir belgeye gerek yoktur. 750 kg üzeri bir çekme karavan için bir ehliyet kursundan eğitim almak gerekir. Bu çekme karavan için ehliyet sınıfı BE ‘dir. BE sınıfı ehliyet, B sınıfı araçlara takılan römorklu ya da yarı römorklu araçları kullanmak için gereklidir. Burada römork veya yarı römork ağırlığı 3.500 kg’yi geçmemesi önemlidir. Taşınacak olan toplam yük ise maksimum 750 kg olmalıdır. BE sınıfı ehliyeti 750 kg altında ya da üzerinde O1 ve O2 sınıfı bütün römorkları, kamyonetle çekmek mümkündür. Ayrıca çekme karavanları da çeki demiri ile otomobil veya kamyonetiniz ile çekebilirsiniz. BE sınıfı ehliyet almak için 18 yaşını doldurmuş, 19 yaşından gün almış olmak gerekiyor. Ayrıca BE sınıfı sürücü belgesinin geçerlilik süresi 10 senedir.
Genellikle Ducato, Transporter, Caravelle türündeki araçlar kamyonet ya da panelvan olarak kabul görür. Dolayısıyla ister karavana çevrilmiş ister hazır bir araç olsun, önemli olan toplam yükü 3.500 kg. aşmıyorsa B sınıfı ehliyet yeterlidir. Ancak yük taşımacılığında kullanılan ve ağırlığı 3.500 kg. aşan araçlar kamyon nitelendirmesine girdiği için, C sınıfı ehliyet gereklidir. Şu halde ruhsatta yazan şey önemlidir. Eğer ruhsatta aracınız kamyon olarak geçmiyorsa ve ehliyetiniz B sınıfı ise trafiğe çıkmanız da bir sorun yoktur.
Ülkemizde ne yazık ki motokaravanlar için yüksek trafik sigortası bedelleri ödenmektedir. Karavanların iç donanımlarının değerli olması ve ruhsattaki ‘Özel Amaçlı Araç’ ibaresi bunda önemli bir etkendir. Sigorta şirketleri bu nedenle kasko yapmaya pek sıcak bakmıyor. Çok yüksek ücretlerle kaskonun özelliğini yitirecek uygulamalar yapanlar da mevcuttur. Karavan sigortasını yaptırırken tavan fiyat belirlemesinde aracın plakasının hangi ile bağlı olduğu ve hasar basamağı önemlidir. Hasar basamağı 7 basamaktan oluşmaktadır. Poliçede 7. basamakta yüzde 45 oranında indirim gerçekleşirken, en hasarlı grup olan 1. basamak yüzde 150 oranında bir artış vermektedir. Ancak yine de geçtiğimiz bir iki yıl içinde özel bir sigorta şirketi, karavanların trafik sigortasında özel indirimler sağladı. Bu durumu karavancıların yüzünü güldüren bir gelişme olarak buraya not düşelim.
Motokaravan hakkında çok sorulan soruları sizler için hazırladık. Harici sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz
Bir karavana sahip olduğunuzda düzenli masraf hanesinde en üst sırayı karavan vergileri alır. Ancak çekme karavan kullanıcılarının 2022 yılında da bu masraftan muaf olduğunu belirtmeliyiz. Çekme karavanlar için karavan vergisi 2022 yılında da sıfır olarak belirlendi. Yani, çekme karavanın ağırlığı her ne olursa olsun vergiden muaf. Trafikte seyretmesine rağmen motorsuz olması edeni ile ek vergi yüküne sahip olmayan çekme karavan, bu anlamda kullanıcılarının yüzünü güldürüyor. Ancak elbette çekme karavan için kullanacağınız yüksek motor gücüne sahip aracınızın 2022 yılı MTV dilimini kontrol etmelisiniz. Motokaravan vergisi 2022 listelerinde, hemen her yıl olduğu gibi 750 kilogram üstü karavanlar için farklı motor güçlerine ve farklı yaş aralıklarına göre farklı vergiler karşımıza çıkıyor. 0 km ile 6 yaş arasındaki motokaravanlar için karavan vergisi, daha yaşlı motokaravan modellerine göre oldukça yüksek. 16 yaşından daha eski motokaravanlarda karavan vergisi 2022 fiyatları hala cazibesini koruyor.
En düşük karavan vergisi, 509 lirayla 1900 santimetreküp ve altı motora sahip 16 yaşından büyük karavanlara ait. Eğer sıfır bir motokaravan almayı düşünüyorsanız ve motor hacmi 1900 santimetreküpün üzerindeyse ödeyeceğiniz karavan vergisi 2022 yılı için 2.075 lirayı buluyor.
Karavan severlerin en çok mağdur olduğu vergilerden olan özel tüketim vergisi 2022 yılına kadar yüzde 220 olarak uygulanıyordu. Son derece yüksek olan bu oran, karavan taleplerinin de düşük kalmasına neden oluyordu. 2022 yılına gelindiğinde ÖTV oranı karavanlar için %45’e indirildi. Bu durum, karavan fiyatlarının düşmesine ve karavan taleplerinin artış göstermesine katkıda bulundu.
Karavanda ÖTV oranlarının düşüşü hem karavan kiralama fiyatları hem de karavan satış fiyatları üzerinde son derece olumlu bir etkiye sahip. Karavan sahibi olmak isteyenler, satın alacakları karavanın %45 oranında hesaplanacak özel tüketim vergisine ek olarak her yıl belirlenen tutarlarda motorlu taşıtlar vergisini de ödemeleri gerekiyor.
**Motorlu Karavana Tadilat Araç Projeleri Belirleyici Olan Aracınızın Kategorisinden Ziyade Yönetmeliklerde Tanımlı Minumum Gereksinimleri Sağlayacak Yeterli Alana Sahip Olmasıdır
Panelvan Kamyon Veya Kamyonet, M2 Kategorisi Minibüs, M3 Kategorisi Otobüs, N1, Şasi Kamyonet N2, N3 Kategorisi Şasi Kamyonlar Yönetmeliklere Uygun Tadilat Ve Karavan Projesi İle M1 Kategorisi Sa Motorlu Karavana Tadil Olabilir.
**Bir Aracın Karavan Olarak Tescile Edilebilmesi Araçta Bulunması Gereken Minimum Gereksinim Aşağıda Sıralanmıştır.
(İ) Koltuklar Ve Masa,
(İi) Koltuklardan Dönüştürülebilecek Uyku Yatağı,
(İii) Yemek Pişirme İmkânları,
(İv) Depolama/Saklama İmkânları.
Bu Ekipmanlar Oturma Bölümüne Sabit Olarak Monte Edilir; Ancak Masa Kolayca Çıkarılabilecek Şekilde Tasarlanabilir.
Minimum Gereklerin Yanı Sıra Araçta Opsiyonel Olarak Tercih Edilebilecek Elektrikli Cihazların (Tv, Buzdolabı, Vs) Bulunması Halinde Bu Cihazların Enerjiyi Harici Kaynaktan Alması (Güneş Enerjisi, Harici Akü, Şebek Elektriği Vb) Veya Emc (Elektro Manyetik Uyumluluk) Belgeli Cihazların Kullanılması Gerekmektedir.
Şasi Araçların Bir Üst Yapı İle Karavana Tadil Olması Halinde Araca Montajı Yapılacak Aydınlatmaların E Belgeli Olması Gerekmektedir.
Tüm Bu Detaylar İmalatı Aşamasında Firmamız Tarafından Verilecek Danışmanlık Desteği İle Rahatlıkla Aşılabilecektir.
** Bu Konuda Aracın Mevcut Durumuna İlişkin Bir Takım Alternatifler Bulunmaktadır.Örneklerle Açıklamaya Çalışacağım
Karavana Tadil Edeceğiniz Aracın Şöför+2 Veya Şöför+1 Koltuklu Panelvan Araç Olması Halinde, Aracınızın Koltuk Sayısını Arttırmak İstiyorsanız.
İlave Edeceğiniz Koltukların,
Koltuk Mukavemeti Ece-R 17
Emniyet Kemeri Bağlantıları Ece-R 14
Emniyet Kemerleri Ece-R 16
Regülasyonlarına Uygunluğunun Aksam Tip Onay Belgeleri Ve/Veya Teknik Servis Raporları İle Tevsik Edilmesi Gerekmektedir
“Önemli Detay: Şöför +2 Koltuklu Aracınızın Şöför+1 Koltuklu Araca Tadil Etmeniz 2 Li Koltuğu Söküp Tekli Koltuk Takmış Olmanızdan Ötürü Koltuk Montajı Olarak Değerlenidirilmektedir.
M2-M3 Kategorisi Araçlarınızın Karavana Tadil Projelerinde Aracın Orijinal Koltuklarının Söküp Takma İşlemi Yapılmadan Kullanılması Ve Aracın Yapısının Uygunluğu Halinde Şöför+8 Koltuğa Kadar Tescil Edilebilir.
Burada M1 Kategorisi Araçların Maximum 8+1 Koltuklu Olabileceği Ve Aracın Yapısının Karavan Ekipmanları İle Birlikte Kaç Koltuk Bulundurabileceği Belirleyicidir.
Şu Şekilde Örneklendirebiliriz
-44 Koltuklu M3 Kategorisi Bir Otobüsü Karavana Tadil Edilmesi İşleminden Araç Hem Şöför +8 Koltuk Hemde Karavan Ekipmanları İçin Yeterli Alana Tadil Olacaktır.
– 17 Koltuklu M2 Kategorisi Minibüs Bir Aracın Kullanılması Haline Aracın Ön Bölümünde Ki Yolcu Ve Şöför Bölümü Haricinde Ki Alanda Karavan Ekipmanları İle Birlikte Ancak 2 Yada 3 Koltuk Olacak Şekilde Alan Kalacaktır.
**Aracınıza Taktıracağınız Çeki Demirinin E Belgeli , Aracın Markasına Ve Modeline Uyumlu Olması Gerekmektedir.Çeki Demirli Araçlarda Ruhsatta “Çeki Demiri İfadesinin Bulunması Gerekmektedir. Marka Ve Modele Uygun Çeki Demirinin Taktırılması Ve En Uygun Yönlendirme Konusunda Aracın Teknik Servisine Danışılmalıdır. Çeki Demirinin Ruhsata İşlenebilmesi İçin Tse Onaylı Montaj Uygunluk Raporu Gereklidir. Montaj Uygunluk Raporu Tadilatçı Firma Tarafından Hazırlanır Ve Tse Araç Proje Müdürlüğü Tarafından Onaylanır. Onaylı Montaj Uygunluk Raporu İle Tüv Muayenesine Gereksinim Duymaksızın Noterler Üzerinde Ruhsat İşlemleri Tamamlanır.
**750 Kg. Altındaki Çekme Karavanları Ve 3,5 Ton Altındaki Motokaravanları B Sınıfı Ehliyetinizle Çekebilir / Kullanabilirsiniz.
Şasi Kamyonetler, Panelvan Kamyonetler, M2, M3 Kategorisi Minibüs Ve Otobüsler Aitm De Ve Martoy De Belirtilen Şartları Sağlaması Halinde Karavan Araç Projesi Yapılarak M1 Kategorisi Motorlu Karavana Tadil Edilebilir
Motokaravanlar Yolcu Taşıma Ruhsatlı (M Sınıfı) Araçlar Olduğu İçin Şehir İçi Kullanım Ve 1. Köprüden Geçişleri Serbesttir.
Karavan ,Motokaravan Projeleri İle Tarafımızca Yapılmaktadır
Tamamen el yapımı karavanlarımızı siz müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz. Tüm ürünlerimizi sizlerin istek ve ihtiyaçlarına göre tasarlıyoruz. Amacımız karavan ile çevreci tatil anlayışını yaygınlaştırmaktır.
Copyright © All Right Reserved – nodworks tarafından hazırlanmıştır.